Marie Claire mediapartner Dutch Sustainable Fashion Week

marie-claire-cover

 

Amsterdam, 18 augustus 2016 – De Dutch Sustainable Fashion Week vindt dit jaar plaats van 7 t/m 16 oktober. Door heel het land worden er, in samenwerking met verschillende gemeenten en organisaties, evenementen georganiseerd om awareness te creëren rondom duurzame mode en deze zichtbaar te maken voor de consument.

Dit jaar is de organisatie een meerjarige samenwerking aangegaan met mediapartner Marie Claire. Marie Claire is de internationale fashionglossy die Nederland al 25 jaar dat fijne ‘joie de vivre’ gevoel geeft. De dynamische vrouw met oog voor stijl vindt in Marie Claire wat ze nodig heeft om álles uit het leven te halen. Marie Claire combineert fashion met inhoud, uniek in de tijdschriftenmarkt.

Annelies Pijper, hoofdredacteur Marie Claire: “Wij merken dat veel labels deels duurzaam zijn in hun productieproces of materiaal gebruik. Fairtrade productie wordt steeds belangrijker, het gebruik van vintage producten neemt toe en dit alles omarmen wij. Het is geweldig om te zien dat merken steeds bereidwilliger zijn om duurzamere productie in te zetten. Echter is slechts een handjevol merken totaal sustainable. Door deze samenwerking willen we onze lezeressen laten zien wat er qua fashion op het gebied van duurzaamheid is te verkrijgen. We willen ze handvaten bieden om hier in de praktijk een bijdrage aan te kunnen leveren. Een mooie modemissie die zeker past bij het DNA van Marie Claire. En elk begin is een stap in de goede richting naar verantwoorde mode.”

Maycke de Weger, Event Manager Dutch Sustainable Fashion Week: “Wij zijn bijzonder enthousiast over de samenwerking met Marie Claire, omdat haar doelgroep naadloos aansluit bij de doelgroep waar wij ons met het event op richten. Wij krijgen met deze samenwerking een prachtige kans om dit groeiende evenement breed onder de aandacht te brengen en hiermee de zichtbaarheid van duurzame mode te vergroten.”

De Dutch Sustainable Fashion Week is het landelijke fashion event voor duurzame mode. Zij heeft als doel om de zichtbaarheid van duurzame kleding in Nederland te vergroten en deze toegankelijk te maken voor het mainstream publiek. “Wij beogen de positieve ontwikkelingen, op het gebied van duurzame mode, onder de aandacht te brengen bij de consument. De interesse naar de productie en herkomst van kleding blijft groeien en daarom hebben wij samen met diverse gemeenten en winkeliers de handen ineengeslagen om een spraakmakend landelijk event neer te zetten met een aansprekend programma”, aldus Cécile Scheele, initiator van de Dutch Sustainable Fashion Week.

Vanaf eind augustus wordt het landelijke programma kenbaar gemaakt.

Nederland heeft de Europese primeur om op zo’n grote schaal het thema duurzaamheid in de fashion branche onder de aandacht te brengen.